
Cum îmi creez un cont în cadrul aplicației GloBikes?
Aplicație “GLOBIKES” (AppStore / GooglePlay)
Pentru a vă crea un cont în cadrul aplicației GloBikes, urmați acești pași:
- Dispozitiv necesar: Aveți nevoie de un telefon mobil cu Android sau iOS.
- Descărcarea aplicației: În Google Play (Android) sau App Store (iOS), căutați aplicația numită GloBikes.
- Instalarea și selectarea regiunii: După instalarea aplicației, selectați regiunea Focșani.
-
Crearea contului:
- Apăsați pe cele trei linii orizontale din partea stângă a aplicației.
- Selectați butonul "Login".
- Alegeți opțiunea "Creează Cont".
Informații necesare pentru crearea contului:
- Nume și prenume complet
- CNP
- Adresă completă și orașul, conform datelor din buletin
- Adresă de email validă
- Număr de telefon valid
- Parolă (Parola trebuie să conțină minim 6 caractere, dintre care 2 caractere speciale: !@#$%^&-).
Încărcarea actului de identitate:
- După crearea contului, încărcați o poză cu buletinul.
- Dacă nu ați făcut acest lucru în aplicație, va trebui să procedați astfel:
- Accesați site-ul proiectului: https://rent-bike-focsani.ro
- Dacă sunteți pe telefon, apăsați pe cele trei linii orizontale de pe site.
- Autentificați-vă în cont.
- Apăsați din nou pe cele trei linii orizontale și selectați numele dvs.
- Încărcați poza cu actul de identitate.
Activarea contului:
- Activarea contului poate dura până la 24 de ore, deoarece aceasta este efectuată manual.
Site WEB (https://rent-bike-focsani.ro)
Pentru a vă crea un cont în cadrul siteului , urmați acești pași:
- Dispozitiv necesar: Aveți nevoie de un PC (Laptop / Desktop / Tableta).
- Accesarea site-ului: Accesați site-ul la https://rent-bike-focsani.ro
-
Înregistrarea contului: În partea stângă a site-ului, apăsați pe butonul "Înregistrare Client" și completați următoarele date:
- Nume și prenume complet
- CNP
- Adresă completă și orașul, conform datelor din buletin
- Adresă de email validă
- Număr de telefon valid
- Parolă (Parola trebuie să conțină minim 6 caractere, dintre care 2 caractere speciale: !@#$%^&-).
După crearea contului:
- Încărcarea actului de identitate: Este necesar să încărcați poza cu actul de identitate.
-
Pași pentru încărcarea actului de identitate:
- Apăsați pe numele dvs. din dreapta sus.
- Apăsați din nou pe cele trei linii orizontale și selectați numele dvs.
- Încărcați poza cu actul de identitate..
Activarea contului:
- Activarea contului poate dura până la 24 de ore, deoarece aceasta este efectuată manual.
De ce atunci cand incerc sa ridic o bicicleta imi spune “Client Inactiv”
Activarea contului
Pentru activarea contului, este necesară încărcarea actului de identitate care să conțină și adresa. Totuși, nu este nevoie să adăugați un card pentru a folosi sistemul de biciclete.
Pași pentru încărcarea documentului:
- Accesați site-ul proiectului: https://rent-bike-focsani.ro.
- Dacă sunteți pe telefon, apăsați pe cele trei linii orizontale de pe site.
- Autentificați-vă în cont.
- Apăsați din nou pe cele trei linii orizontale și selectați numele dvs.
- Încărcați poza cu actul de identitate.
Cum imi resetez parola contului?
Puteți să vă resetați parola DOAR de pe site-ul proiectului https://rent-bike-focsani.ro. Urmați acești pași:
- Accesați site-ul proiectului.
- Apăsați pe butonul "Resetare Parolă".
- Completați adresa de email și CNP-ul.
- Veți primi pe email o parolă generată automat de sistem.
- Accesați din nou site-ul proiectului.
- Faceți click pe numele dvs.
- Utilizați parola primită pe email pentru a vă autentifica.
- Faceți click pe numele dvs. din nou.
- Introduceți noua parolă preferențială apoi din nou ca si confirmare.
- Apăsați pe butonul "Salvează Setările".
Cum imi resetez/schimb PIN-ul unui card?
Puteți să vă schimbați PIN-ul într-unul preferențial DOAR de pe site-ul proiectului https://rent-bike-focsani.ro. Urmați acești pași:
- Accesați site-ul proiectului.
- Faceți click pe numele dvs.
- Introduceți PIN-ul curent (cel primit în momentul adăugării cardului în sistem și trimis pe email).
- Introduceți noul PIN preferențial de două ori (prima dată noul PIN, apoi confirmarea).
- Apăsați pe butonul "Salvează Setările".
În cazul în care PIN-ul curent nu mai este cunoscut sau email-ul a fost pierdut:
- Trebuie să sunați la Call Center pentru resetarea acestuia. Numărul de telefon este: 0371 781 871.
Cum îmi fac un card fizic?
Cardul fizic se eliberează doar de către Primărie, unde îți vor crea manual un cont dacă nu ai deja unul și îți vor adăuga un card în sistem.
- Adresa Primăriei: B-dul Dimitrie Cantemir, Nr. 1 Bis.
Sunt minor am 14 ani, pot avea un cont activ in cadrul aplicatiei?
Da, poți avea un cont activ în aplicație cu acordul unui tutore legal. Din motive legale, nu poți să îți creezi singur un cont în aplicație. Te sfătuim să mergi împreună cu un părinte (tutore legal) la Primărie pentru a iniția acest proces. Veți avea nevoie de documentele de identitate, atât al tău cât și al părintelui (tutore legal), pentru a completa formalitățile necesare.
Cont Blocat - Încerc să ridic o bicicletă și am contul blocat. De ce?
Contul dvs. poate fi blocat din mai multe motive. Pentru a afla toate detaliile, puteți suna la Call Center la numărul 0371 781 871. Cele mai comune motive sunt:
- Blocare Automată - Depășirea timpului gratuit:Acest lucru poate rezulta într-un sold negativ. Problema poate fi rezolvată prin plata soldului negativ la Primărie sau online. Deblocarea se face automat atunci când soldul este egal sau mai mare de 0.
- Blocare Automată - Depășirea celor 12 ore pe un traseu: Conform contractului, o bicicletă poate fi folosită pentru un timp maxim de 12 ore. Dacă acest punct a fost încălcat, contul este blocat. Dacă considerați că este o greșeală, sunați la Call Center pentru a clarifica situația.
- Blocare Automată - Nereturnarea bicicletei: Dacă ați ridicat o bicicletă și aceasta nu a fost depusă corect într-o stație, sistemul vă blochează automat contul după 7 zile.
Există și blocări manuale, efectuate de operatorii Call Center. Motivele cele mai comune pot fi:
- Clientul este minor și încearcă să își facă contul singur.
- Un minor folosește contul părinților.
- Actele încărcate nu sunt cele necesare.
Cum atașez un card bancar contului meu și care sunt beneficiile?
Puteți atașa un card bancar contului dvs. doar de pe site-ul https://rent-bike-focsani.ro. Urmați acești pași:
- Autentificare: Autentificați-vă pe site prin apăsarea celor 3 linii orizontale din partea dreaptă sus.
-
Adăugare Card:
- Apăsați pe numele dvs.
- Apăsați pe butonul "Adăugare Card".
- Completați detaliile cardului: Numele, numărul de card, data de expirare și CVV-ul. Toate aceste detalii se găsesc pe fața și spatele cardului bancar.
- Confirmare:Intermediarul Netopia va face o plată de 0.00 Lei pentru a confirma că cardul dvs. este real. Este posibil să vi se ceară confirmarea acestei tranzacții în aplicația bancară.
Beneficii:
- Dacă aveți un card atașat, puteți face plăți direct din aplicația GloBikes.
- Datele cardului sunt completate automat dacă încercați să faceți plăți de pe site-ul https://rent-bike-focsani.ro
Cum platesc un sold negativ?
Dacă aveți un sold negativ, aveți posibilitatea de a plăti numerar la Primărie sau online.
-
Aplicație “GLOBIKES” (AppStore / GooglePlay):
- Autentificați-vă pe site.
- Apăsați pe cele 3 linii orizontale din partea dreaptă și selectați "Card și Tranzacții".
- În partea de jos, selectați suma și apăsați butonul "Reîncarcă".
- Dacă aveți un card atașat, puteți reîncărca contul direct din aplicație, la categoria "Efectuează Plata" -> "Reîncărcare Sold".
-
Site WEB (https://rent-bike-focsani.ro):
- Autentificați-vă pe site.
- În partea stângă, selectați "Card și Tranzacții".
- În partea de jos, selectați suma și apăsați butonul "Reîncarcă".
- Dacă aveți un card atașat, datele vor fi completate automat.
- Dacă nu aveți un card atașat, introduceți detaliile cardului: numele, numărul de card, data de expirare și CVV-ul. Toate aceste detalii se găsesc pe fața și spatele cardului bancar.
Cum se ridica o Bicicleta dintr-o statie?
CARD:
- Sub ecran există un buton verde, care trebuie acționat tactil pentru a aprinde ecranul (atingeți-l cu vârful degetului de câteva ori până se aprinde ecranul).
- Apăsați pe "Ridică bicicleta" și apropiați cardul de panou (sub ecran, la abțibild) până se aude semnalul sonor și este afișat codul cardului.
- Introduceți codul PIN și apăsați pe "Logare".
- Trebuie să apară mesajul: "Aveți 2 minute la dispoziție pentru a ridica o bicicletă".
- Alegeți una dintre bicicletele disponibile în stație, indicată prin LED-ul verde în dreptul acesteia, și apropiați cardul de cititorul de deasupra.
- LED-ul verde devine portocaliu și emite un semnal sonor timp de 15 secunde, timp în care sistemul va debloca bicicleta respectivă.
- Trageți bicicleta spre înapoi, utilizând ghidonul.
APLICAȚIE:
- În aplicația GloBike, după autentificare, în colțul stânga-sus, apăsați pe cele 3 linii orizontale.
- Selectați categoria "Ridicare Bicicletă".
-
Aveți la dispoziție 3 opțiuni pentru a ridica bicicleta:
- Scanare Cod QR Bicicletă: Toate bicicletele vor avea un sticker cu un cod QR care poate fi folosit pentru a ridica bicicleta din stație.
- Scanare Cod QR Poartă: Deasupra dock-ului se află un cod QR care poate fi scanat pentru a ridica bicicleta.
- Căutare bicicletă după număr: Toate bicicletele au un număr înscris cu alb pe partea dreaptă a cadrului. Introduceți numărul în aplicație și verificați că bicicleta este la stația la care vă aflați, apoi apăsați pe butonul "Ridică Bicicleta".
Cum se depune o bicicleta intr-o statie?
- Alegeți un dock liber cu LED-ul verde.
- Introduceți bicicleta în locul liber cu roata pe partea dreaptă în șina de ghidaj.
- Asigurați-vă, prin tragerea ușoară a bicicletei înapoi, că aceasta nu iese din dock.
- După ce bicicleta este andocată, LED-ul de deasupra portii trebuie să fie verde. Dacă acesta are orice altă culoare, sunați la Call Center la numărul 0371 781 871.
- Așteptați maxim 2 minute și verificați în aplicație în tab-ul de Harta, apăsând butonul din dreapta sus în formă de cerc. Dacă cronometrul afișat în partea stângă jos continuă să scadă, sunați la Call Center la numărul 0371 781 871.
Am depus la o stație offline și nu pot ridica o altă bicicletă. Ce trebuie să fac?
O stație offline poate însemna că aceasta nu are internet, curent sau este defectă.
Vă recomandăm să vă asigurați că stația la care doriți să ajungeți este online înainte de a începe traseul. Dacă stația este offline, traseul dvs. nu se va încheia până când aceasta nu redevine online. Din cauza problemelor menționate anterior, stația nu poate comunica cu sistemul, drept urmare, depunerea nu va fi înregistrată.
Vreau să raportez o defecțiune a unei biciclete/stații. Cum procedez?
Pentru a raporta o defecțiune, aveți două opțiuni:
Call Center: Sunați la Call Center la numărul 0371 781 871 și menționați problemele sesizate. Operatorul va trimite problema către echipa responsabilă pentru remediere.
Emite o Sesizare: Puteți deschide o sesizare de pe site-ul https://rent-bike-focsani.ro și din aplicația GloBikes.
Portal: După ce vă autentificați, accesați categoria "Contact" și apăsați pe butonul "Emite sesizare".